dinsdag 9 juli 2013

Voorpret

Wat is er leuker dan cadeautjes verzinnen en te geven? De afgelopen weken ging ik op zoek naar een cadeau voor onze gastheer en –vrouw. Natuurlijk moet het een Hollands karakter hebben, iets van ons zijn. Vorige keren is de familie Scherbakov door Chris al overladen met kaas, stroopwafels en pindakaas. 
Julia had mij de hint gegeven dat een schilderij zoals er bij ons in de kamer hangt, heel mooi zou zijn. Ik ben daarmee aan de slag gegaan en heb daarbij gekozen voor het thema “Ontmoeting”. Ontmoeting van twee families, twee culturen, twee landen. In het schilderij is o.a. een gedicht verwerkt van Rutger Kopland: “Vertrek van dochters”. 
Mooie muziek van eigen bodem mocht ook beslist niet ontbreken. Daarom heb ik een CD gekocht van het Nederlands Blazers Ensemble. De Gran Partita van Mozart is  heerlijke muziek om naar te luisteren. 
En als laatste hebben we een spel uitgekozen wat bij nader inzien van Duitse herkomst blijkt te zijn: “Mens erger je niet!”. Heel handig om te spelen als je elkaar niet kunt verstaan!
Nog twee nachtjes slapen en dan vliegen we. Tot in Moskou!

1 opmerking:

  1. Wat is het hele schilderij ook prachtig! Ze vinden het vast mooi. Inmiddels al aangekomen neem ik aan?
    Liefs Elisa

    BeantwoordenVerwijderen