maandag 29 juli 2013

Aan boord, op de Wolga.

De zon ging vanmiddag schijnen!!

Wat klinkt dat sprookjesachtig hè? De Wolga. Op dit moment varen we over het 1 na grootste meer van Europa: Onega. Het meer is kalm vandaag (gelukkig) We reizen door een gebied met wel 5000 meren: van kleine vennetjes tot enorme meren. Dus afwisselend zien we grote watervlaktes, de Wolga met uitgestrekte bossen aan de kant en af en toe een dorpje met een typisch Russische kerk met gekleurde koepeltjes.
Aan boord van dit schip is aan alles gedacht en alles is georganiseerd: wanneer je wakker wordt (muziek), wanneer je mag eten. Het is strak georganiseerd. Er is een luidspreker die overal klinkt - ook in je hut- en je vertelt wat er te doen is, waar je aan moet denken, en wat er onderweg te zien is.  Je hoeft je geen minuut te vervelen, er is een doorlopend programma waar we meestal niet aan mee doen, van Russische les voorde Fransen en de Chinezen en Franse les voor de Russen, tot lezingen over de Russische keuken en wodka-proeven. Maar ik ben op vakantie, ik zit met dikke kleren aan en een deken om me heen op dek, of ik schrijf deze blog. Ik heb wel meegedaan aan de workshop matroesjka schilderen. Er is een speciale ruimte voor internet, en daar doen we ook spelletjes met zijn zessen. Elke dag is er een excursie naar een bezienswaardigheid. Als we ’s avonds naar het restaurant gaan voor het diner staat het voltallige personeel ons in een rij op te wachten en wenst ons smakelijk eten. We krijgen twee keer per dag warm eten. ’s Middags 4 gangen, ’s avonds 3; in Rusland kunnen ze er wat van. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten